Πώς να αντιμετωπίσουμε το άγχος

Πώς να αντιμετωπίσουμε το άγχος

Αρθρογραφεί η Ψυχολόγος-Παιδοψυχολόγος Ριζούλη Βασιλική ,

απόφοιτος Α.Π.Θ. , MSc Child Psychology

Για να μπορέσουμε ουσιαστικά να αντιμετωπίσουμε αυτή την παθογόνο κατάσταση όπου οι ρυθμοί τρέχουν με την ταχύτητα του φωτός, θα πρέπει να κάνουμε μικρές παύσεις, διαλείμματα αξιοποιώντας τον χρόνο μας κατάλληλα προκειμένου να αξιολογήσουμε την κατάσταση ρεαλιστικά, θέτοντας στόχους που μπορούν να επιτευχθούν με ευελιξία, έτσι ώστε να αποφευχθεί μια ενδεχόμενη κατάρρευση που θα έχει προκληθεί από συσσωρευμένη πίεση.

Βέβαια υπάρχει και εκείνη η κατηγορία των ανθρώπων που δείχνει να παραμένει σχετικά ανεπηρέαστη από τις βλαβερές συνέπειες του στρες γιατί συνειδητοποιούν ότι κανείς δεν μπορεί να περιμένει τα πάντα από αυτούς όπου η αναζήτηση της τελειότητας είναι ένας στόχος μη εφικτός.

Μερικοί άνθρωποι σπαταλούν μεγάλο μέρος της ενέργειάς τους για να είναι αρεστοί στους άλλους, θυμηθείτε ότι κανείς δεν μπορεί να ικανοποιεί τους πάντες εις βάρος του αλλουνού, ο χρόνος είναι πολύτιμος για τον καθένα από εμάς.

Δώστε προτεραιότητες στην ζωή σας, έτσι ώστε ο χρόνος σας να είναι σωστά κατανεμημένος σε κάθε δεδομένη στιγμή, δώστε χώρο στον καθένα που σχετίζεται μαζί σας, έτσι ώστε η συμβίωση να είναι ομαλή και αρμονική.

Αφιερώστε περισσότερες ώρες από τον χρόνο σας κάνοντας ενδοσκόπηση και επανεκτιμώντας τα πράγματα σε μια πιο ρεαλιστική βάση, με σωστό σχεδιασμό και ικανοποιητικές παρεμβάσεις.

Σωστή διαχείριση του χρόνου είναι το κλειδί για την αποφυγή στην έκθεση και τον κίνδυνο που προκαλεί το άγχος στην σημερινή εποχή.

Σε μια τόσο πολυάσχολη καθημερινή αγχωτική ζωή για να μπορέσουμε να βοηθήσουμε ο ένας τον άλλο στην αντιμετώπιση των προβλημάτων που προκύπτουν θα πρέπει να καταβάλλουμε όλοι μας σημαντικές προσπάθειες προκειμένου να διατηρήσουμε έναν ισορροπημένο τρόπο ζωής, όπου τα χρονοδιαγράμματα που θέτουν οι άλλοι δεν θα είναι υπερβολικά αυστηρά όσο και αν μας το επιβάλλουν.

Ξεκούραση και Χαλάρωση είναι δυο σημαντικά συστατικά για την αρμονική μας ισορροπία. Πολλές μελέτες έχουν δείξει ότι  η φυσική άσκηση μειώνει το άγχος και η ένταση
περνάει στην χαλάρωση ενεργοποιώντας εκείνους τους  μηχανισμούς της ανθρώπινης άμυνας να αντισταθεί στις εξοντωτικές συνθήκες που βιώνουμε.

Ένας από τους νόμους της φύσης  είναι ότι όσο ο άνθρωπος αναπτύσσεται και εξελίσσεται  κατά την διάρκεια της ζωής του αποκτά εμπειρίες άλλοτε θετικές και άλλοτε αρνητικές που οδηγούν σε σημαντικές αλλαγές. Το κυριότερο απ’ όλα είναι να μπορεί ο καθένας μας να στέκει αλώβητος στην μάχη του καθημερινού αγώνα της επιβίωσης.

Και όπως έλεγε και ο Τσέχος συγγραφέας Μίλαν Κούντερα “Η πηγή του άγχους βρίσκεται στο μέλλον. Αν μπορείς να κρατήσεις το μέλλον έξω από το μυαλό σου, μπορείς να ξεχάσεις τις στεναχώριες σου”. Ας αφήσουμε τα πράγματα να κυλήσουν ήρεμα στο Αύριο.

Κοινή χρήση αυτής της δημοσίευσης

Αναρτήστε Σχόλιο